Tuesday, December 29, 2009

azam baru lagi

salam.

seketika aku kat sini untuk kenang balik 2009 pd memori hdp aku.
haha.

banyak pulak rase nye. tapi bagi aku bulan 11 n 12 ni la paling banyak kejadian yg timpa aku.
huhu.

byk oang cakap kalo kita telebih suka akn dtg 1 hari utk berduka.
ak rase betul la. aku slalu sgt gelak2. smpi ad oang yg jelik.
mula lah cerita2 belakang smua. haha.
aku2 pon join skali. penambah perise.
hmm..

dlm dok pikir2 ape yg ak dah wat taun nh, rase nk menangis pon ade.
pasal ak da byk sgt buang mase wat perkare SIA2.
kalo la ak bole patah balik mase. oh. ak sgt berharap dapat wat.
huhu.

aku nk ubh semua bende. banyak. supaya aku dgn kawan2 tdk lalai.
tidak menghukum seseorang tanpa cerita yg betul. aku xtahu mana
penilaian tajam aku pergi. mgkn sebab terlalu suka smpi aku lupa diri?
ya tuhan. aku ni hamba yg hina. hina sekali bila aku pikirkan.

kenapa dgn aku. terikut2 berubah menjadi bukan aku? kenapa aku
biar nafsu kawal dan ego memerintah. akibatnya tidak puas hati berlaku.
kenapa aku xbole dengar cakap perkara yg baik? kenapa? aku sgt2 menyesal
kerana biarkan diri aku terus lalai dan lupa. bergaduh, kutuk,caci,maki,
fitnah. ni ke yg perlu aku hadap? aku xmahu semua elemen ni.
aku mahu jadi seseorang yg berguna.diterima dan dicintai. oh tuhan.

minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. aku bkn manusia smprna.
aku juga perlukan teguran dikala dewasa ini. aku xmahu jd orang yg
mengikut hati saja. otak ku harus juga berfungsi. aku sgt perlukan bmbgn.
bawalah aku ke jalan yg murni dan aman. bukan pnh dgn cacian dan hasad dgki.
cepat2 lah tersedar. jangan bila kita terus terlupa, tuhan hukum kita semahu2.

tunjukkan lah salah ku.tegurlah kawan.aku xmahu terus alpa. nasihat lah aku
jika lihat aku sudah lain. trima kasih tapa kerana tegur aku. walaupn ego
tapi aku terima kata2 kau. mmg ada salah aku.mengaku saja. kalaulah
aku boleh putar masa.aku xmahu jadi sebahagian dari ini. biarlah hanya
karektor kecil yg tdk penting bekerja. bukan pandai berkata2 menjatuhkan
jiwa lain.

Ya Allah.
ampunilah dosaku. sesungguhnya hambamu yang hina ini mahukan
kesedaran dikala tahun baru menjelma lagi. teguhkanlah jiwaku
serta bukakan pintu hatiku ini. kuatkan lah semangatku untuk
terus menghadapi musuh2 dan fitnah. aku mahu berubah. itulah doaku.
amin.

1 comment:

  1. kami mencari wanita free hair & lelaki! join contest kami dan menangi free photoshoot! contest ends on 24/1/2010. jom join! :)

    http://annahtalent.blogspot.com

    ReplyDelete